کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9193 | مشاهده و دانلود: 739813004 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/28 | اعضاء: 316712 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گیک‌ها و اقتصاد تجربه‌محور

وقتی یک نفر کلمه گیک را ذکر می‌کند ما بی‌درنگ فکر می‌کنیم که دارد درباره کسی حرف می‌زند که دیوانه تکنولوژی، گجت‌ها، علوم، ریاضی، بازی‌ها یا مهندسی است. اما دنیا پیشرفت کرده، اکنون واژه گیک برای توصیف آدم‌های علاقمند به تمام فنون و شاخه‌ها به کار می‌رود. الآن دیگر گیک‌های هنری، گیک‌های سینمایی، گیک‌های ورزشی و حتی گیک‌های آشپزی داریم. امروزه دیگر هر کسی که سودای موضوعی را در سر دارد، خود را وقف یادگیری همه چیز درباره آن کرده، و مدام به دانش خود در آن زمینه می‌افزاید،‌ یک گیک است.

به گزارش سافت گذر به نقل از نارنجی؛ وقف کردن خودتان در زمینه‌ای به خصوص، و تمایل به «جذب» افراد بیشتر به کاری که آغاز کرده‌اید، دو نشانه دیگر از یک گیک واقعی‌اند. این دومی از گذشته تا به امروز کار سختی بوده است. پیش‌تر گیک‌ها باید به فکر حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط، و پیوستن به گروه‌ها و انجمن‌ها می‌بودند تا شاید در چنین محیط‌هایی بتوانند افراد دیگری را به کار خود علاقمند کنند. اما اوضاع دارد فرق می‌کند. امروزه به لطف «پلتفرم‌های تجربه‌محور» (experience platforms) گیک‌ها راه‌های پر شماری برای انجام این کارها و حتی کسب درآمد از علایق خودشان دارند.

«اقتصاد تجربه‌محور» یک حوزه جدید اقتصادی است که به سرعت در سال‌های گذشته رشد کرده و به افراد این امکان را می‌دهد تا با به اشتراک گذاشتن علایق خودشان، کسب درآمد کنند. وقتی دارید تمام وقت‌تان را صرف علاقه‌تان می‌کنید، چرا آن را با همه به اشتراک نگذارید؟ برای کسی که به یکی از این تجربه‌ها علاقه دارد، فرصت جدیدی که شما در اختیارش می‌گذارید، درست مثل نگاه زیر چشمی به زندگی یک گیک است.

متمرکز بودن و رشد در بستر تکنولوژی، دو عاملی هستند که باعث می‌شوند از اقتصاد تجربه‌محور جواب بگیریم. اگر شما یک گیک هستید، دو انتخاب دارید؛ یا باید عمرتان را صرف «انجام»‌ کاری کنید که عشق‌تان است، یا اینکه وقت خود را صرف «ترویج و صحبت کردن» درباره آن کار کنید. هر چند با انجام دومی، ضرر یا سودی به شما نخواهد رسید،‌ ولی در واقع نیازمند آن هستید که بیشترین وقت ممکن را برای تشویق دیگران صرف کنید. به همین خاطر است که «پلتفرم‌های تجربه‌محور» واقعاً می‌ترکانند، چون مخاطبین زیادی آماده و منتظر دریافت چنین تجربه‌هایی هستند. تمام کاری که باید به عنوان یک گیک انجام دهید این است که در یکی از سایت‌های اینترنتی مرتبط، شاخه‌ای برای تجربهٔ خودتان باز کنید تا دنبال‌کنندگان،‌ شما را معروف کنند. زندگی از این راحت‌تر نمی‌شود. حالا تمام آنچه که باید انجام دهید این است: روی چیزی که دوست دارید کار کنید و گاه به گاه، به دیگران امکان دهید که زیر چشمی نگاهی به کارتان بیاندازند.

در اینجا فهرستی از چند پلتفرم محبوب اینترنتی را برای شما قرار می‌دهیم تا با این حوزه جدید آشنا شوید.

سایت Blink Collective

910203-www-narenji-ir-geeks-experience-economy-Blink.jpg

Blink Collective کار خود را در آگوست 2011 به عنوان یک ایده آغاز کرد،‌ همان زمان برای برنامه شتاب‌بخشی به رشد استارت‌آپ‌ها که سایت Ignite100 میزبانش بود انتخاب شد. فقط در چند ماه، از یک ایده به یک محصول بدل شد و اکنون برای به اشتراک گذاشتن علایق گیک‌ها در دسترس است. البته تمرکز آن بر بازار بریتانیا و افراد علاقمند به خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها است. در این پلتفرم از کلاس‌های روتین آشپزی تا موارد واقعاً جالب و جذابی مثل یادگیری اینکه چه حشراتی را می‌توان خورد(!) و نیز مهارت‌های کار با چاقوی آشپزی، یافت می‌شود (اگر عشق آشپزی باشید، مهارت‌های نینجاییِ کار با چاقو واقعاً به لذت آشپزی اضافه می‌کند. البته موقع کارگیری این مهارت‌ها، یادتان باشد که‌ در فرهنگ ژاپنی نینجاها در اصل مزدورها و جنگجویان خوبی نیستند. بنابراین شاید گاهی بهتر باشد که انضباط سامورای‌ها را رعایت کنید تا نوک انگشت‌هایتان را نبُرید!) اگر یک گیک آشپزی هستید، این سایت جای خوبی برای شما است.

سایت Excursionist

910203-www-narenji-ir-geeks-experience-economy-excursionist.jpg

Excursionist تجاری‌ترین پیشنهاد در دسته پلتفرم‌های مسافرتی است. در این سایت تجربه‌های واقعی مردم در کنار سرویس‌های مسافرتی و اقامتی ارائه می‌شود تا بهترین تجربه را برای سفر شما رقم بزند. متأسفانه میزبان شدن در سایت برای تمام گیک‌ها آزاد نیست و شما باید ابتدا باید با مسئول مربوطه ارتباط بگیرید. اما به هر حال، مطمئناً هر گیک عشق سفری، می‌تواند تجربه خوبی در این سایت داشته باشد.

سایت Gidsy

910203-www-narenji-ir-geeks-experience-economy-Gidsy-Beta.jpg

Gidsy توسط یک گیک عشق قهوه، یک گیک طراح، و یک گیک تکنولوژی تأسیس شده است و مثل آتش وحشی دارد فراگیر می‌شود. در اوایل، این سایت فقط تجربه‌هایی در برلین را به شما ارائه می‌کرد ولی اکنون تجربه‌هایی در لندن، نیویورک، آمستردام، لوس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو را هم پوشش می‌دهد. خوبیِ Gidsy نسبت به Excursionist این است که به شما امکان میزبانی هر نوع تجربه‌ای را می‌دهد.

صبر کنید ببینم، همیشه دلتان می‌خواسته یاد بگیرید که چطور مثل شعبده‌باز سیرک آتش بخورید؟ یک تجربه برای آن در این سایت هست (یک درس کوچک از تاریخ: واژه geek در قرن‌های 18 و 19 میلادی در سیرک استفاده می‌شد. گیک‌های سیرک، نمایش‌های جذابی مثل خوردن سر جوجه‌های زنده را اجرا می‌کردند!) عضو شدن و افزودن تجربه خودتان به این سایت، به سادگی آب خوردن است. دسته‌بندی‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند که مطمئناً کمک خواهند کرد تا بسیاری از گیک‌ها به ایده‌های نابی برای ایجاد تجربه‌های آنلاین خودشان دست یابند. ای کاش دستهٔ تکنولوژی و کامپیوتر هم در این سایت وجود داشت.

سایت Kicktable

910203-www-narenji-ir-geeks-experience-economy-kicktable.jpg

جورج که یکی از مؤسسین Kicktable است می‌گوید «هدف Kicktable کمک به شما است تا شهر محل زندگی‌تان را بکاوید.» ایده‌ای کاملاً منطقی، زیرا بسیاری از گیک‌ها محیطی را که برای زندگی برگزیده‌اند دوست دارند و وقف علاقه خود هستند. پس شاید بد نباشد به جای اینکه همیشه راجع به این که کجا می‌خواهیم برویم و چه می‌خواهیم بکنیم حرف بزنیم، روی رشد محیطی که در آن ساکنیم تمرکز کنیم.

Kicktable کمی از این فراتر رفته و فقط روی موارد اقتصادی تمرکز ندارد. آنچه مؤسسینش را پیش می‌بَرد وصل کردن مردم به هم و الهام‌بخشیدن به آنها است؛ کمک به اینکه علایق خود را با کسانی که راجع به دنیا کنجکاوند به اشتراک بگذارید. یعنی که گیک‌ها به مردم کنجکاو کمک کنند! این سایت هم به طور پیوسته در حال رشد است.

سایت Sidetour

910203-www-narenji-ir-geeks-experience-economy-sidetour.jpg

Sidetour که در اکتبر گذشته آغاز به کار نمود، یک استارت‌آپ است که پنجره‌ای به دنیای شخصی افراد باز می‌کند و برای میزبان‌های نخبه و الهام‌بخش، بازارچه‌ای با ظاهری شبیه ویترین فروشگاه‌ها ارائه می‌نماید، شبیه آنچه که سایت Etsy برای هنرمندان فراهم آورده.

SideTour خود را به عنوان محلی برای کشف و ثبت تجربه‌های جدیدی که توسط افراد جذاب و مستعد در سرتاسر دنیا کسب شده‌اند، معرفی کرده. راهی برای جستجو و تجربهٔ دنیای پیرامون ما از دریچه تجارب افرادی که تجربه‌های روتین و حاضر-آماده فعلی را پذیرا نیستند، و در عوض می‌خواهند تجارب واقعی، اصیل و معتبر خودشان را بچشند. اگر فکر می‌کنید این ربطی به گیک‌ها ندارد اشتباه می‌کنید. هدف و ارزش‌های این سایت دقیقاً با فرهنگ گیک‌ها در یک خط است.

به گزارش سافت گذر؛مثل سایر سایت‌ها، ایجاد یک تجربه در این سایت نیز آسان است و به شما کمک می‌کند که اشتیاق خود را با یک دنیا آدم به اشتراک بگذارید. ایراد سایت این است که در این مرحله فقط میزبان تجارب نیویورکی‌ها است. به هر حال اگر گذرتان به آن طرف‌ها افتاد، کلی تجربه گیک‌وار در این سایت هست.

به راستی این پلتفرم‌ها فرصتی را ایجاد کرده‌اند که هر گیکی بتواند تجارب خودش را به اشتراک بگذارد و در کنار آن کمی هم پول در بیاورد. حتماً شما هم تجربه‌اش را دارید که دیگران در مقاطعی از زندگی‌تان، نمی‌توانستند بفهمند که برای چه به یک چیز خاص گیر داده‌اید. با وجود چنین پلتفرم‌هایی، این فرصت را خواهید داشت تا به آنها نشان دهید که چقدر کارتان باحال است، و کمی هم از پولی که روی علایق‌تان صرف کرده‌اید را به جیب خود برگردانید. هیچ می‌دانید با چنین بسترهای اینترنتی جدیدی، چقدر راحت‌تر می‌توانید گروه زیادی را به علایق کاری و تفریحی‌تان، سفر به شهر محل زندگی‌تان و کارهای دیگر ترغیب کنید؟

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 8801 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: narenji.ir تاریخ خبر: 1391/02/07 تعداد مشاهده: 1796
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر